SEMCOREInnowacyjna kampania pozyskiwania nowych klientów
Innowacyjna kampania pozyskiwania nowych klientów
PROCES
Wdrożyliśmy niestandardową kampanię leadową, która wydłużyła proces walidacji leada. Pozwoliło to dotrzeć do bardziej jakościowych klientów i odciążyło dział handlowy. Wynikiem był rekord sprzedaży w wartości nowych umów od początku istnienia firmy Semcore.
- ETAP I
Przygotowaliśmy
matrycę aktywności
użytkowników. Obejrzenia wideo, kliknięcia, lajki, odwiedzenia stron, otwarcie formularza i więcej. - ETAP II
Nadaliśmy tym zdarzeniom
odpowiednie wagi
, by na koniec zaprojektować na tej podstawieprzepływy użytkowników
w lejku kampanii. Zaplanowany mechanizm reklamowy był ryzykowny. Zamiast skracać ścieżkę, wydłużyliśmy ją.
Jako agencja jednak zawsze ponad wskaźniki reklamowe stawiamy realizację celów biznesowych. Za wyższym kosztem leada stał dużo bardziej wartościowy klient, ponieważ droższy lead = wyższa jakość. Mniejsza liczba leadów przy okazji odciąża dział handlowy, który może skupić swoją uwagę na najlepiej prognozującym, potencjalnym kliencie.
WYNIK
Dotychczasowy rekord (z Q2 2020) pobiliśmy o 17,54%. W porównaniu do Q4 2019 zanotowaliśmy wzrost o 31%.
Pobiliśmy też kwartalny rekord outbound’owych lead’ów pomimo faktu, że w grudniu z pełną świadomością wyhamowaliśmy naszą aktywność w tym obszarze.