The Corkbox Co.Perfekcyjne skalowanie sprzedaży na kilku kontynentach
Perfekcyjne skalowanie sprzedaży na kilku kontynentach
PROCES
Stanęliśmy przed zadaniem wyskalowania sprzedaży na kilku rynkach Europy, w Wielkiej Brytanii i USA w trakcie najbardziej konkurencyjnego sezonu sprzedażowego w roku (Black Friday i Święta). Celem było podwoić sprzedaż przy zachowaniu podobnego ROASu - perfekcyjne skalowanie udało się z nawiązką!
- ETAP I
Do skalowania sprzedaży zaczęliśmy przygotowywać się już we wrześniu. Naszym celem było
stworzenie algorytmu dystrybucji budżetu
na poszczególne rynki na podstawie wyników sprzedażowych i możliwości skalowania. - ETAP II
Po fazie testów stworzyliśmy
wewnętrzne procesy
alokacji budżetów na podstawie sugestii algorytmów, by skalować sprzedaż w krajach, gdzie zwrot ze sprzedaży był największy. - ETAP III
W trakcie najbardziej konkurencyjnego sezonu sprzedażowego, nasz system tworzył
codzienne sugestie zmian
budżetu między krajami, a także poszczególnymi kanałami i kampaniami, by maksymalnie wykorzystać potencjał zakupowy.
Wprost proporcjonalne skalowanie nie zdarza się często. A proporcjonalne skalowanie w okresie listopad-grudzień jest wyjątkowo trudne. Jednak odpowiednie planowanie i procesowe podejście pozwoliło znacząco przekroczyć KPI.
WYNIK
2023 vs 2022:
Wydatki: +163%
Przychody: +143%
ROAS: -7%